dinsdag 16 oktober 2012

Dag 5 digiborden

Vandaag ging het over digiborden. Dit zou de dag worden waar ik slagen zou maken. We begonnen met een theoretisch deel. Was ik het compleet mee eens, en daar zal ik niemand mee lastig vallen op mijn blog. Het ging over instrumenteen en intentioneel gebruik. Helemaal mee eens. Maar ik wilde met deze info aan de slag. En dat kon. Samen met Peggy en Anne-Marie gingen we aan de slag met een digitaal circuitles over Sinterklaas. We begonnen met een mindmap.










Leuk om te zien dat niet alles digitaal is, maar dat vb. het stempelen ook een plekje heeft gekregen in ons circuitmodel.


Lezen

I.      

A.   Sinterklaas thema

II.  Circuit

10 min. per onderdeel

A.   fotocamera

1.   letter zoeken

p -ie - t

2.   sint gerelateerde woorden

B.   digibord

1.   Software veilig leren lezen

2.   koppeling foto's

C.   computer


D.   letterdoos

E.   stempelen

F.    lettermuur

III.    Sinterklaas thema

IV.   

A.   Woord 'piet'

1.   Ankerverhaal /google earth

2.   Zoekplaat


3.   Klik-klak

4.   Woorden flitsen (powerpoint)

5.   Schriftelijke verwerking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten