dinsdag 16 oktober 2012

Dag 4 coaching

Vandaag gingen we aan de slag met coaching en leiderschap. Dit deden we door stellingen in te nemen m.b.v. stemkastjes. Hier sprak Annelioes de magische woorden die eigenlijk niemand wil gebruiken: "Hij zou het moeten doen." Enfin, het euvel was door technicus verholpen en we konden daadwerkelijk aan de slag. Wat mij opviel was dat coaching breed werd gebruikt. Ik denk dat als de afspraken helder zijn, je elkaar kan aanspreken op de proffesionaliteit. Dit kwam in mij ogen erg naar voren. Er werden problemen voorgedragen die weinig met caching te maken hadden. Als er afspraken zijn gemaakt dienen die nageleefd te worden en anders hoort directie in te grijpen.

Na de lunch gingen we verder met leiding geven aan veranderingen. Dit vond ik een interessant stuk. Mede omdat ik meestal aan de andere kant van het spectrum sta. Leuk om te zien wat je tegen kan komen en hoe hiermee om te gaan. We kregen een hoop schema's en stijlen te zien. Eerlijk gezegd geloof ik hier niet in. Simplistische verklaringen over gedragingen, en het handelen daarop.
Tevens vond ik dit de minst interessante dag omdat het veel luisterwerk was. Ik kon het niet direct toepassen in de praktijk. Later uiteraard wel van pas gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten